Zájemci o nové bydlení si více vybírají a porovnávají | E15.cz

Zájemci o nové bydlení si více vybírají a porovnávají

Krize realitního trhu se významně projevila na chování zákazníků developerských firem a realitních kanceláří. Podle vedoucí oddělení nových developerských projektů realitní kanceláře Professionals Petry Holubové si zákazníci v současné době více vybírají z nabízených projektů, sledují nabídku a hodně porovnávají jednotlivé parametry.

Jak krize změnila poptávku po nových bytech, jak se změnilo chování zájemců o nové byty?

Nabídka nových bytů v současné době převyšuje poptávku, dávno skončilo období, kdy byl projekt vyprodán v prvních měsících prodeje. Klienti se více zajímají již o byty dokončené, připravené k nastěhování. Menší zájem je o projekty, které se ještě ani nezačaly stavět.

Jak poznamenala krize chování developerů, spolupracují více s realitními kancelářemi?

Developeři stále využívají spolupráce s realitními kancelářemi. Obracejí se na nás s poradenstvím, marketingem a novými obchodními strategiemi. Ostatně stejné služby jsme poskytovali i před krizí. Avšak i developeři, kteří mají vlastní silné prodejní oddělení, jsou nyní nakloněni spolupráci, což nebývalo zvykem.

Někteří odborníci se alespoň částečně dívají na krizi pozitivně a říkají, že se alespoň realitní trh zbaví neseriózních developerů i neseriózních realitních kanceláří. Jak to vidíte vy?

Máme podobný názor v tom smyslu, že krize může trh „pročistit“. Zůstanou ty společnosti, které krizi ustojí. Nejde pouze o finanční stabilitu daných společností, ale především o flexibilitu přizpůsobit se trhu a zvolit nové strategie prodeje. Nároky klientů se stále zvětšují a vyžadují od prodejců kompletní servis, tím se zvyšuje šance realitních kanceláří s profesionálním přístupem a letitou zkušeností.

Jaké byty se teď nejlépe prodávají a co rozhoduje o tom, aby byl bytový projekt úspěšný?

Momentálně nejlépe hodnotíme prodej bytů od 2+kk po 3+kk o rozloze 55 až 80 metrů čtverečních. Pro úspěšný prodej bytového projektu jsou podle nás rozhodující dlouhodobě stálá kritéria: zajímavá cena, atraktivní lokalita a občanská vybavenost v okolí místa projektu. Nově i způsob financování, splátkový kalendář, prostavěnost projektu, kolaudace a datum nastěhování.

Existují na trhu skutečně neprodejné projekty, a jak reagují developeři, když jim řeknete, že tento projekt je za daných okolností neprodejný?

Stojíme si za názorem, že každá nemovitost má svého kupce. Sám investor by zřejmě nefinancoval projekt, který není prodejný. Je vždy pouze otázkou času, kdy se projekt rozprodá, pak záleží na tom, zda je investor tlačen časem a musí přizpůsobit nabídku momentální náladě na trhu.

Hrozí snad kvůli tomu, že se teď prakticky nerealizují žádné masovější bytové projekty, že by třeba už příští rok mohl být na trhu nedostatek nových bytů?

Nevím, zda tato situace nastane během příštího roku, avšak v budoucnosti může rozhodně nastat. Myslím, že klienti, kteří nyní kupují za výhodných finančních podmínek, budou ve výhodě. Teď je ideální čas na nákup, klient má velký výběr a velice příznivé podmínky vyjednat výhodnou koupi.

V Professionals nabízíme stejně kvalitní služby a péči o zákazníka, ať už jsme v „krizi“ nebo ne. Rozhodně klademe maximální důraz na individuální přístup, flexibilitu, profesionalitu a veškerý servis související s koupí. Samozřejmě hledáme nové cesty, jak klienta oslovit a získat.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!