Výrobcům kancelářského nábytku se loni celkem dařilo

7. dubna 2011 • 06:00
Interiérová společnost Ahrend, s. r. o., patřící do holandské skupiny Royal Ahrend NV, zaznamenala v loňském roce nárůst tržeb ve výši 52 procent. Pro dodavatele designového kancelářského nábytku se tak završil rok, který byl nejen ve znamení posilování exportu.

Celkový obrat společnosti Ahrend, s. r. o., se oproti roku 2009 zvýšil na 172 milionů korun, tedy o celých 52 procent, přičemž provozní zisk společnosti byl pět milionů korun. Na obratu společnosti má dominantní podíl export na zahraniční trhy. Společnost Ahrend, zabývající se dodávkami kompletních kancelářských interiérů na klíč, uspěla na rychle se rozvíjejícím trhu s designovým kancelářským nábytkem díky souběhu několika faktorů.

„Kladný hospodářský výsledek za loňský rok je samozřejmě potěšující zprávou, větší radost mám ovšem z cesty, kterou naše společnost v loňském roce ušla. Potvrdilo se nám, že globální ekonomické recesi lze čelit přirozenými zbraněmi, jakými jsou například investice do lidských zdrojů, flexibilní struktura podniku, aktivní hledání nových trhů pro export nebo strategické partnerství při plánování projektů,“ říká o loňském roce Jan Petrák, ředitel společnosti Ahrend pro region střední a východní Evropa, Afrika a Blízký východ.

#####TECHO hlásí významný růst exportu

Skupina TECHO, přední český výrobce a dodavatel kancelářského nábytku a interiérů, vykázala v roce 2010 meziroční nárůst obratu o osm procent na téměř 1,1 miliardy korun. Pozitivní výsledky vykázal zejména export, jehož obrat narostl o 19 procent. Tržby v České republice se držely na stejné úrovni jako v loňském roce. „Ačkoli český i evropský trh zaznamenaly v loňském roce pokles o zhruba 15 procent, nám se podařilo udržet tržby v České republice na stejné úrovni. Z toho vyplývá i výrazný nárůst podílu na trhu.

Naše pozice se výrazně vylepšila i na zahraničních trzích, kde jsme dosáhli i za těchto okolností nárůstu o 19 procent. Opět se nám potvrzuje, že chtějí-li české firmy období krize nejen přežít, ale vyjít z něj i posíleny, musejí aktivně reagovat na okamžité potřeby trhu,“ uvádí Jiří Kejval, generální ředitel TECHO. Ze zahraničních trhů zaznamenala společnost TECHO opětovně největší úspěchy ve Velké Británii a nově otevřeném teritoriu Středního východu. Zvláštní pozornost si zaslouží historicky nejlepší výsledky na Slovensku a úspěchem skončily i obchodní aktivity v Rumunsku. Velmi dobře se v loňském roce obchodovalo i s Rakouskem a na Balkáně.

#####Také Interiér Říčany posiluje pozici na zahraničních trzích

Společnost Interiér Říčany, a. s., je díky řadě kancelářského nábytku ALFA v tuzemsku dobře známá. Ve středním a nižším segmentu kancelářského nábytku patří trvale k nejprodávanějším značkám u nás. Jak ale potvrzuje generální ředitel Interiéru Říčany Roman Ševčík, postupně se tato značka etabluje i na zahraničním trhu: „Při vývoji nábytku řady ALFA jsme důsledně dbali na dobře zacílený produktový vývoj, a to se na zahlceném trhu osvědčilo. Nedávné realizace pro nadnárodní společnosti ukazují, že náš kancelářský nábytek bez problému obstojí i na náročném globálním trhu.“ Právě vybavení 500 pracovních míst v call centru skupiny Erste v Budapešti nebo velkoobjemová dodávka skříní a kontejnerů řady ALFA 500 pro Volkswagen Group v Bratislavě jsou významnými realizacemi posledních dnů.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!