V době krize stoupají nároky na kvalitu poskytovaných služeb | E15.cz

V době krize stoupají nároky na kvalitu poskytovaných služeb

Benefity k exkluzivním smlouvám, poprodejní servis, bonusy k novostavbám, výběr minimálně ze čtyř nemovitostí a vysoké nároky na informovanost a šíři servisu realitních makléřů patří v současné době k základním požadavkům nabízejících a poptávajících práci realitní kanceláře.

Co bylo ještě před třemi lety výjimečným přáním, se dnes považuje za standard služeb. Za samozřejmé dnes poptávající v případě novostaveb považují například dny otevřených dveří či prohlídky vzorových bytů. „Poptávající dnes při prohlídkách automaticky počítají také se vzorovými byty – tedy vybranými zařízenými byty pro konkrétní představu o využití prostoru. Velký úspěch měl den otevřených dveří i v případě pronájmů – polovina nabízených bytů činžovního domu byla pronajata okamžitě,“ vyjmenoval Otakar Šmíd, ředitel realitní kanceláře AAABYTY. CZ.

Standardem dnes jsou dříve spíše nadstavbové služby. „Stouply požadavky i na finanční služby – bez finančních poradců, kteří vyřídí hypoteční a jiné úvěry na bydlení, už profesionální realitní kancelář nemůže fungovat. Zajímavé také je, že poptávající dnes požaduje prohlídky minimálně čtyř bytů,“ řekl Otakar Šmíd. V případě velkých transakcí stoupla poptávka rovněž po zastupování makléřem při obíhání úřadů – například při přehlášení vody, plynu a elektřiny, což bylo v minulosti také ojedinělé.

V případě nabízejících se oproti minulosti zvýšil tlak na informační zázemí makléře. Cenové analýzy a srovnání jsou dnes považovány za naprostou samozřejmost. Vysoké požadavky jsou kladeny též na perfektní znalost lokality včetně občanské vybavenosti a na cenovou mapu oblasti. Stále obvyklejší jsou i dotazy na pojištění svěřeneckého účtu – obavy ze zneužití peněz neseriózní realitní kanceláří jsou kvůli špatným zkušenostem z minula stále častější. Prodávající si oproti minulosti při uzavírání exkluzivních smluv také navykli na benefity k exkluzivním smlouvám – například na slevové karty pro vybrané obchody.

„Prodávající zvýšili své nároky na prezentace nemovitostí – ať už v případě developerských projektů či secondhandového bydlení. Chtějí výrazné označení a velmi kvalitní prezentace. Velkou pozornost budí i virtuální prohlídky – poptávající si byt nejprve prohlédne z pohodlí obýváku, a až pokud splňuje očekávání, jde na skutečnou prohlídku. Poptávající oceňují, že jde o výraznou úsporu času, a nabízejícím odpadají zbytečné návštěvy,“ uzavřel Otakar Šmíd, ředitel realitní kanceláře AAABYTY. CZ. Příprava bytu k prodeji je zkrátka dnes náročnější než dříve a to jak pro developera tak pro prodejce.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!