Strategie CTR Group v Česku: rezidenční development na prvním místě | E15.cz

Strategie CTR Group v Česku: rezidenční development na prvním místě

Společnost CTR group a.s. oslaví příští rok třicet let od svého založení. Od chvíle, kdy firma původně podnikající ve výrobě stavebních hmot a dopravě vstoupila na developerský trh, uběhlo dvacetiletí. A počet zemí, ve kterých pražská společnost podniká, se nedávno rozšířil na šest. To je hned několik dobrých příležitostí zeptat se na současnou situaci ředitele nemovitostí CTR group Jána Horvátha.

CTR group je silnou firmou nyní již s téměř třicetiletou tradicí, která působí v řadě zemí střední Evropy. Mohl byste na úvod tuto skupinu představit v jejím mezinárodním kontextu?

Společnost CTR group a.s. momentálně působí ve třech hlavních oblastech podnikání. Je to jednak výroba stavebních hmot – od těžby štěrkopísků, jílů, sádrovce a zeolitu, přes výrobu cementu až po výrobu a dodávky hotového betonu a dalších stavebních materiálů. Druhou oblastí podnikání je přeprava stavebních hmot – vlastníme firmy specializující se na dopravu nejrůznějších stavebních materiálů. A pak je zde development nemovitostí – máme za sebou stavbu rezidenčních projektů nejrůznějších velikostí, ale také významného businesscentra. V této chvíli podnikáme v šesti zemích střední Evropy. Jsou to v na prvním místě Česká republika, Slovensko a Rakousko, své aktivity ale máme také v Maďarsku, Chorvatsku a na Ukrajině. Celá skupina je řízena z Prahy, kde byl vybudován tým odvětvově specializovaných odborníků, včetně designerů a projektantů pro vývoj a realizaci veškerých stavebních aktivit naší skupiny.

Pokud se tedy podíváme na vaše aktivity v České republice, vaším asi nejznámějším projektem jsou Apartmány Albertov. Ty byly navrženy jako byty k dlouhodobému pronájmu, což je mezi developerskými projekty spíše rarita.

Ano, náš projekt Albertov Rental Apartments je v současné době jediným svého druhu na trhu v České republice a rozhodně i jeden z největších svého druhu v celé Evropě – najdete zde 269 bytů nejrůznějších velikostí, které jsou všechny zcela vybaveny a připraveny k nastěhování. Nabízíme podnájem se službami hotelového typu, to znamená, že zákazník má u nás komfort a služby na úrovní hotelu a soukromí srovnatelné s klasickým bydlením. Celá procedura nastěhování je navíc velmi jednoduchá a bydlet můžete prakticky do druhého dne. Je to něco nového a řekněme - nestandardního. Byli jsme sami překvapeni různorodostí zákazníků, kteří tuto službu využívají - bydlí u nás zahraniční i mimopražští manažeři, které profesní kariéra zavedla do Prahy, jednotlivci i celé rodiny, studenti. Můžeme říci, že služba se v současnosti zavádí a zákazníci si na ni zvykají.

Můžete jej tedy označit za úspěšný?

Odpověď na tuto otázku není jednoduchá a zatím ani jednoznačná. Jistě si dokážete představit, že za fungováním takto rozsáhlého areálu a poskytováním nadstandardních služeb stojí velké množství práce, úsilí i nákladů. Komplex funguje zatím teprve třetí rok a doba návratnosti podobných projektů není krátká. Daný obchodní model nemusí být pro každého investora zajímavý.

Jaká je další strategie CTR Group pro Českou republiku?

V České republice se v tuto chvíli soustředíme především na rezidenční development, především v oblasti Prahy, a to v jejích zajímavých částech. Necílíme přitom na jednu konkrétní kategorii bydlení, naše projekty nabízejí bydlení širokou škálu možností. Vždy ale klademe důraz na lokalitu, která by měla být pro daný typ bydlení co nejatraktivnější. Zda se budeme soustředit na pronájem, či klasický prodej, je otázkou firemní strategie, která se v současných rychle se měnících podmínkách neustále vyvíjí.

Stávající situace na trhu nových rezidenčních nemovitostí se ovšem vyznačuje velikou konkurencí a trvajícím převisem nabídky nad poptávkou. Jakými nástroji chcete na tomto trhu uspět? Co speciálního nabídnete svým klientům?

Vždy u nás hraje prim lokalita – snažíme se stavět vždy v místech, která jsou pro klienty nějakým způsobem atraktivní. Mohu zmínit Karlín, Kobylisy či v poslední době rostoucí Žižkov. Právě na výběr lokalit pro naše projekty máme vysoké požadavky a vždy probíhá velmi pečlivé schvalování každé jednotlivé investice. Naše stavby se snaží klientům nabídnout vždy nějakou přidanou hodnotu důležitou pro daný segment trhu, ať už je to výborný poměr ceny a užitné hodnoty nebo třeba nadstandardní vybavení našich bytů – od inteligentní řídící elektroniky třeba po krby.

Kdy počítáte uvedením nových projektů na trh?

Většinu našich zamýšlených rezidenčních projektů hodláme postavit na území Prahy. Jejich realizace proto bude samozřejmě záviset na tom, kdy se nám podaří získat platná rozhodnutí ve stavebním řízení. Nicméně počítáme zhruba s tím, že v příštím roce uvedeme na trh jeden nový projekt a v průběhu dalších dvou let bychom rádi přišli s dvěma dalšími ve zmiňovaných lokalitách.

Promítá se nějakým způsobem do vašich plánů i probíhající ekonomická recese? Neobáváte se dalšího náporu finanční krize?

Máte nějaké plány i v jiných oblastech než je rezidenční development?

Ano, nevýhýbáme se ani developmentu kancelářských nemovitostí, ale momentálně nikoli v České republice. Tyto projekty běží zejména na Slovensku. Příkladem je kancelářský komplex Business Centre Košice, který byl právě zkolaudován a má 17 tisíc metrů čtverečnich pronajímatelné plochy.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!