Stavaři v čele s OHL ŽS dokončili ražbu tunelu na Slovensku

28. listopadu 2010 • 12:13
Sdružení stavebních firem, jehož lídrem je brněnská OHL ŽS, dokončilo ražbu železničního tunelu pod Tureckým vrchem na Slovensku. Šlo o nejsložitější etapu modernizace železniční trati u Nového Města nad Váhem, jejíž rekonstrukce si vyžádá zhruba 6,5 miliardy korun (264 milionů eur).

Úsek Nové Město nad Váhem - Zlatovce je dlouhý 17,5 kilometru. Navazuje na již modernizovanou část trati od Bratislavy. Tunel je dlouhý 1775 metrů a po dokončení v něm budou moci vlaky jezdit rychlostí 160 kilometrů v hodině. Výstavba tunelu byla zahájena v lednu 2010 a do ledna příštího roku budou stavaři tunel rozšiřovat. Jedna kolej má být v provozu v červenci 2012 a druhá kolej v září 2012. Zhotovitelem stavby je sdružení Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce 2009, které kromě OHL ŽS, tvoří Skanska BS, VÁHOSTAV - SK, Doprastav a ELTRA. Financování projektu je zajištěno z Fondu soudržnosti EU a spolufinancováno ze slovenských zdrojů v rámci Operačního programu doprava 2007-2013. Přípravné práce byly zahájeny 29. 9. 2009. Podle harmonogramu má modernizace trvat do konce května 2013.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!