Prim v rozhodování hraje cena a počet pokojů, naopak standardní vybavení zajímá málokoho

17. května 2011 • 09:36
Nejdůležitějšími kritérii při rozhodování o koupi bytu jsou pro Čechy cena a počet pokojů. Velkou váhu kladou také na dopravní dostupnost, dostatek zeleně v okolí a dobrou pověst developera. Každý pátý klient kupuje byt na základě doporučení, každý desátý byt je koupen za účelem investice. Tato a další zajímavá data vyplývají z unikátního průzkumu, který dlouhodobě provádí developerská společnost EKOSPOL.

Velkého průzkumu mezi klienty společnosti EKOSPOL se zatím zúčastnilo celkem 465 respondentů, kteří u ní zakoupili nový byt v období od 1.1.2010 do 31.3.2011. Jak je u společnosti EKOSPOL pravidlem, ani u tohoto průzkumu nevyužila služeb žádných externích marketingových agentur nebo agentur pro průzkum trhu. Podle Evžena Korce, generálního ředitele a předsedy představenstva společnosti EKOSPOL, je totiž kvalita a především ověřitelnost výstupů z agentur diskutabilní. „Když už tu klienty jednou máme, můžeme se jich přeci zeptat sami,“ říká Evžen Korec a pokračuje: „Každý klient, který u nás zakoupí nový byt, vyplní současně s podpisem smlouvy také jednoduchý dotazník. Díky tomu dosáhneme naprosto přesného zacílení a návratnost vyplněných dotazníků je v podstatě stoprocentní.“

Ze zjištěných výsledků průzkumu vyplývá, že nejdůležitější při rozhodování o koupi bytu je pro klienty konečná cena a počet pokojů. Na stupnici od 0 do 5, kde 5 značí nejvyšší důležitost a 0 nejnižší, získalo kritérium „cena“ průměrnou hodnotu 4,39 a kritérium „počet pokojů“ 4,14. „To pro nás není žádným překvapením. Naší významnou konkurenční výhodou je, že cenu nenavyšujeme ani v případě financování hypotékou. Navíc dokážeme klientovi v případě potřeby zařídit i 100procentní hypotéku, přičemž cena bytu zůstává stále stejná jako v ceníku,“ říká Evžen Korec.

Vysokého hodnocení dosáhla také kritéria „dopravní dostupnost“ (3,97), „zeleň v okolí“ (3,89) a „pověst developera“ (3,87). Naopak nejmenší váhu přikládají klienti úrovni standardního vybavení (3,09) a trochu překvapivě také občanské vybavenosti bezprostředního okolí (3,13). „Nízká důležitost úrovně standardního vybavení dokazuje, že dnešní klienti jsou vzdělanější než v době realitního boomu. Nejsou ochotni akceptovat, aby developer ospravedlňoval o stovky tisíc vyšší cenu rádoby luxusním vybavením interiéru. My nabízíme klientům jednoduché a transparentní řešení – za zvýhodněné ceny si mohou vybrat jakékoli vybavení z nabídky našich dodavatelů,“ vysvětluje Evžen Korec.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!