Penta získala 80procentní podíl v Masaryk Station Investment | E15.cz

Penta získala 80procentní podíl v Masaryk Station Investment

Investiční skupina Penta získala 80procentní podíl ve společnosti Masaryk Station Investment (MSI), která se s Českými drahami (ČD) podílí na přípravě komerční výstavby na nevyužitých pozemcích v okolí pražského Masarykova nádraží. O podpisu dohody informovala Martina Válová z tiskového oddělení Penta Investments. Podrobnosti transakce neuvedla. MSI je 66procentním akcionářem ve společnosti Masaryk Station Development (MSD), v níž zbývající 34procentní podíl vlastní České dráhy. Smlouva z roku 2004 uzavřená mezi MSI, MSD a Českými drahami předpokládá společný rozvoj území v okolí Masarykova nádraží a následný odkup pozemků v majetku Českých drah do společnosti MSD až poté, co bude ukončena veškerá developerská činnost na území.

Podle projektového ředitele Penty Petra Paličky má nyní finanční skupina zájem jednat s ČD o změně smlouvy, která by umožnila rychlejší prodej pozemků. „Otázka nyní zní, jestli jsou České dráhy připraveny vystoupit z konsorcia a pozemky či jejich část odprodat dříve. Anebo chtějí zůstat v pozici developera a s prodejem čekat až do doby kompletní realizace výstavby na daném území a na kolaudaci staveb, což je otázka řady let. Oba scénáře jsou pro nás možné a jsme připraveni o nich jednat,“ uvedl Palička. Podle dřívějších informací předsedy představenstva MSD Jana Hromádky však ČD již zájem podílet se na developerské činnosti nemají a chtějí urychleně nepotřebné pozemky prodat. Penta má o areál Masarykova nádraží zájem mimo jiné i kvůli tomu, že jí patří sousední pozemky bývalého Rudého práva, později České typografie na Florenci, které v současnosti připravuje na přestavbu.

Cena pozemků se bude odvíjet od výběrového řízení z roku 2004, kdy vítězné sdružení nabídlo 900 milionů korun za 125 tisíc metrů čtverečních stavebních pozemků, uvedl již dříve Hromádka. Prodej zbytných pozemků Českých drah v okolí nádraží by měl následovat poté, co je změna územního plánu umožní zastavět. Na změnu územního plánu zatím investoři čekají. Uvedenou cenu by ale pozemky podle Hromádky měly jen v případě, že by na nich investor mohl zahájit dostatečně rozsáhlou komerční výstavbu. „Je zřejmé, že na území nebude možné zastavět 125 tisíc metrů čtverečních. Při stanovení plochy se počítalo například s tím, že dojde ke zrušení Masarykova nádraží. Dnes však víme, že nádraží se určitě rušit nebude, proto maximální dosažitelná hrubá podlažní plocha budov bude výrazně menší,“ podotkl Hromádka.

Mluvčí ČD Petr Šťáhlavský nedávno uvedl, že cenu za prodej pozemků, nemovitostí a majetkového podílu ve společnosti MSD stanoví nezávislý znalecký posudek a bude se týkat přibližně 72 tisíc metrů čtverečních. Podle Penty lze reálně i po případné změně územního plánu využít na celém území jen zhruba jeden hektar stavebních pozemků. Ostatní plocha bude využita například pro zeleň nebo komunikace.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!