Outletovým centrům loni navzdory krizi vzrostla návštěvnost

21. května 2011 • 11:27
Outletovým centrům Fashion Arena v Praze-Štěrboholích a Freeport v Hatích u Znojma loni navzdory doznívající hospodářské krizi vzrostla návštěvnost. Outletové prodejny totiž nabízejí se slevami několika desítek procent hlavně značkové oděvy či obuv například starších kolekcí, což je výraznou konkurenční výhodou v době, kdy stále více českých zákazníků kvůli hospodářské krizi vybírá prodejny podle nabízených cen. V Česku zatím fungují pouze tato dvě outletová centra, stavba dalších se ale připravuje.

Návštěvnost pražského outletového centra Fashion Arena loni vzrostla meziročně o šest procent. „Návštěvnost Fashion Arena Outlet Center od otevření v roce 2007 každoročně roste stabilně a bez výkyvů,“ sdělila manažerka outletového centra Fashion Arena Iva Janovská. Fashion Arena byla jako zatím poslední tuzemské outletové centrum otevřena na podzim 2007 a má nyní zhruba stovku obchodů. Celkem Fashion Arena od otevření eviduje více než 5,5 milionu návštěvníků. Vyšší návštěvnost za loňský rok hlásí také outletové centrum Freeport v Hatích u Znojma, ve kterém nyní funguje 73 outletových obchodů. „Tržby v roce 2010 vzrostly meziročně o tři procenta a návštěvnost o 2,5 procenta,“ řekl David Bačovský ze společnosti Freeport Leisure (Czech Republic). Bačovský ale upozornil, že loňský nárůst návštěvnosti i tržeb byl o něco nižší, než vedení Freeportu původně plánovalo. „Tržby i návštěvnost negativně ovlivnilo počasí. V lednu byly přívaly sněhu, poté absence jarního počasí a pak sněhová kalamita na konci listopadu. Také slabší předvánoční nákupy ovlivnily nižší nárůst tržeb na konci roku,“ podotkl. Nicméně růst návštěvnosti outletová centra registrují také v letošním roce, a to i díky otevření nových obchodů či změnám v jejich skladbě. „Rozšíření o dalších 36 outletových obchodů v říjnu 2010 dává dobré předpoklady pro pozitivní vývoj návštěvnosti v roce 2011. V prvním čtvrtletí letošního roku se meziroční nárůst návštěvnosti pohybuje na úrovni 13 procent,“ uvedla Janovská.

Návštěvnost outletového centra Freeport se od ledna do poloviny května meziročně zvýšila o 15 procent a tržby jeho outletových obchodů vzrostly o 7,6 procenta. „V porovnání s výsledky roku 2010 Freeport potvrdil pokračující pozitivní trend růstu jak tržeb, tak i návštěvnosti. Pozitivní výsledky v roce 2011 ovlivnil mírnější průběh zimy, zájem zákazníků o zvýhodněný nákup za zhruba poloviční ceny, cílené marketingové aktivity i širší nabídka světových módních značek,“ míní Bačovský. Outletová centra vykazují vyšší návštěvnost i tržby v době, kdy klasická nákupní centra prožívají těžké časy. Zhruba třetina návštěvníků nákupních center totiž kvůli hospodářské krizi snížila útraty. Některým obchodním komplexům předloni podle údajů společnosti DTZ klesl obrat až o 30 procent. Snížila se i jejich průměrná návštěvnost.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!