Obchvat Třemošné u Plzně je hotový, místní na něj čekali 30 let

28. června 2011 • 14:15
Obyvatelé pětitisícové Třemošné, kterou procházela nebezpečná dopravní tepna z Plzně na Most, se po 30 letech čekání dočkali čtyřkilometrového obchvatu města. Stavba, která trvala tři roky, přišla včetně DPH na 921 milionů korun, 85 procent nákladů poskytla Evropská unie z operačního programu Doprava. Řekla to mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková. Stavba, která byla uvedena do předčasného užívání kromě krajní křižovatky 18. dubna, byla kompletně zprovozněna řidičům v těchto dnech.

Nová komunikace odvedla z města tisíce vozů, zejména nákladních, a zrychlila dopravu z Plzně do Mostu. „Situace byla neúnosná. Kvůli hustému provozu nemohli lidé přejít přes přechody, nedalo se vyjet z vedlejších ulic,“ řekl starosta Jaromír Zeithaml. Přes město, které je první obcí za Plzní ve směru na sever, denně projíždělo přes 10 tisíc vozů, z toho třetina nákladních. Přibývaly těžké vozy se surovinami. „Většina lidí si oddychla. Vnitřní zóna se zklidnila. Škola, která je deset metrů od silnice, může mít otevřená okna a vevnitř nic neslyší, což je úžasná změna,“ dodal starosta. Město podle něj přípravě stavby velmi pomohlo, když poskytlo náhradní pozemky i rodinný domek.

¨ Silnice první třídy I/27 je součástí dálkové trasy mezinárodního významu propojující Plzeňský, Středočeský a Ústecký kraj s Německem. Nově otevřený úsek tvoří západní obchvat města Třemošná. „Trasa, která vedla přes město byla směrově i výškově nevyhovující a negativně ovlivňovala životní prostředí ve městě, proto byla navržena její přeložka,“ vysvětlil generální ředitel ŘSD Jiří Švorc. Průtah přes Třemošnou byl podle něj zdrojem zásadních dopravních závad. Silnice I/27 je podle Švorce významný dopravní tah s převažujícím tranzitním charakterem. Ve skladbě dopravy je poměrně velký podíl těžkých vozidel. Z celkového pohledu je stavba velkým přínosem pro zlepšení životního prostředí v celé Třemošné, dodal. Obchvat Třemošné je řešen jako dvoupruh, v Plzni má být v budoucnu silnice I/27 čtyřpruhová. Stavba začíná před začátkem města, v místech odbočení do areálu Škoda JS. Pokračuje mimoúrovňovou křižovatkou. Přechod údolí říčky Třemošná, železniční trati Plzeň-Žatec a souběžné polní cesty je řešený mostní estakádou o délce 419 metrů. Konec obchvatu je za odbočkou k hotelu Diana. Město Třemošná je na obchvat napojeno na jihu i na severu a silnicí II/180 také ve střední části města. Na trase jsou dále dvě úrovňové křižovatky a šest mostních objektů.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!