Nové podmínky Sreality.cz zřejmě prošetří ÚOHS | E15.cz

Nové podmínky Sreality.cz zřejmě prošetří ÚOHS

10. března 2010 • 09:30
Asociace realitních kanceláří ČR (ARK) podá podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), aby prošetřil plánované nové obchodní podmínky serveru Sreality.cz.

Asociace realitních kanceláří ČR (ARK) podá podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), aby prošetřil plánované nové obchodní podmínky serveru Sreality.cz.

Podmínky považuje asociace za zneužití dominantního postavení na trhu, informoval její generální sekretář Jan Borůvka. Web provozuje internetový portál Seznam.cz, podle kterého služby pro realitní kanceláře s novými podmínkami nepodraží. Server Sreality.cz plánuje nový model plateb od 1. dubna. Chce účtovat jednorázový poplatek za firemní zápis a následně platbu za proklik (PPC) na detail inzerátu.

Podle mluvčí tak nebude vybírán paušál za roční inzerování ani platba za inzerát za den, jak to měly realitní kanceláře dosud. „Nový cenový model Srealit, který budeme nasazovat v rámci zcela nové verze služby, nepovede ke zvýšení cen pro realitní kanceláře a není motivován ani zvýšením výnosnosti služby, jak se Asociace realitních kanceláří domnívá,“ řekla mluvčí Seznamu.cz Rita Gabrielová.

#####Celková částka prý zůstane stejná

Cenový model je podle mluvčí portálu propočítaný tak, aby celková roční částka, kterou realitní kanceláře dosud investovaly na serveru Sreality, zůstala přibližně stejná. „Zhruba 61 procent realitních kanceláří dokonce může ušetřit, a to až v řádech tisíců korun,“ dodala Gabrielová. Realitní kanceláře se ale zatím ke změnám stavějí odmítavě. „Asociace realitních kanceláří ČR považuje nové obchodní podmínky Sreality jako největšího inzertního portálu v ČR nabízejícího nemovitosti za zneužití dominantního postavení na trhu, “ řekl Jan Borůvka. Asociace také doporučila svým členům, aby služby Sreality.cz nevyužívali. Odchod velkých realitních kanceláří by přitom tomuto serveru mohl přinést existenční potíže.

#####Samotná změna platby není zneužití

Specialistka na soutěžní právo Markéta Peňázová z advokátní kanceláře Ambruz & Dark ale samotný přechod na platby za proklik za zneužití dominantního postavení na trhu nepovažuje. „Jde o naprosto standardní řešení plateb za reklamu využívané již dlouho a v řadě odvětví. Případné pochybnosti by teoreticky mohlo způsobit nastavení konkrétních cen za proklik, pokud by například byly nastaveny na výrazně vyšší úrovni, než je na trhu obvyklé, a vedly by k podstatnému navýšení nákladů inzerentů na tomto serveru oproti současnému stavu,“ řekla právnička.

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!