Na vybavení kanceláří by se nemělo šetřit za každou cenu | E15.cz

Na vybavení kanceláří by se nemělo šetřit za každou cenu

Kancelář je místo, kde zaměstnanec tráví minimálně jednu třetinu dne. Kancelář je také vizitkou firmy. Její dispoziční řešení a hlavně vybavení nábytkem by se rozhodně nemělo podceňovat a už vůbec by firma neměla na vybavení kanceláře kvalitním nábytkem šetřit. Rozhodně se jí to nevyplatí.

Vybrat vhodný kancelářský nábytek je poměrně složitý proces a rozhodně to nevyřeší jedna cesta do některého z velkoobchodů kancelářským nábytkem. „V první řadě si firma, která plánuje nákup nábytku, musí říct, kolik do něj chce investovat a jakou má zhruba představu o podobě svých kanceláří,“ říká designér Martin Novotný, který se zabývá navrhováním kanceláří. Při vybavování kanceláří nábytkem je nutné myslet zejména na jeho účelnost, vkusnost, kvalitu a v neposlední řadě i na prostředí, které se koupí nového nábytku v kanceláři vytvoří. „Je také nutné vyřešit ergonomii tak, aby byl nábytek maximálně variabilní a umožňoval změny související s rozšiřováním nebo naopak snižováním počtu firemních zaměstnanců,“ pokračuje Novotný.

#####Důraz na maximální vzdušnost kanceláří

Doby, kdy kanceláře byly doslova přeplněné různými stoly, židlemi, skříněmi, policemi a dalším nábytkem, jsou už dávno pryč. Dnešní trendy požadují maximální vzdušnost kanceláří a minimální počet nábytku, což souvisí zejména s konceptem otevřených kanceláří, kde prostě není místo například pro rozměrné skříně. S optimalizací fungování kanceláří také souvisí menší potřeba nábytku. Například tiskárny slouží dnes pro celé oddělení a odpadá tedy nutnost, aby v každé kanceláři byl stolek pro tiskárnu. Pracovní prostor by měl působit svěžím dojmem a měl by plně odpovídat potřebám těch, kteří se v něm každý den scházejí. Možností, jak se seznámit s moderními trendy na trhu s kancelářským nábytkem, je mnoho. V první řadě to jsou internetové prezentace jednotlivých výrobců a prodejců, atypické prostory, jako jsou podkrovní nebo mezonetové kanceláře, mohou pomoci řešit interiéroví designéři, kteří obvykle spolupracují s některými výrobci, kteří připraví nábytek na zakázku podle prostorových dispozic.

#####Kancelář je součástí firemní image

Doporučená šířka stolu je minimálně 80 centimetrů, aby bylo možné monitor počítače umístit v dostatečné vzdálenosti od očí. Každý pracovní stůl je vhodné umístit poblíž přímého denního světla. Důležité je také správné osvětlení prostoru. Výmalba stěn v kanceláři by se měla odvíjet od velikosti jednotlivých místností a jejich účelu. Do malé kanceláře jsou vhodnější buď čistě bílé stěny, nebo světlé a chladné odstíny. V openspace by naopak mohly být použity i trochu výraznější barvy nebo designové rastry. Také reprezentativní prostory, jako jsou recepce nebo zasedací místnost, mohou mít pestřejší stěny, pokud to prostor dovolí, mohou být některé zdi ozdobené textilními tapetami s decentním vzorem.

#####Zvláštní pozornost reprezentativním prostorům

Samostatnou kapitolou pak je vybavení kanceláří manažerů firmy. Ty si určitě zaslouží zvláštní pozornost. Kvalita nábytku v těchto místnostech vyžaduje jistý nadstandard a je jedno, zda ho představuje klasický, ale řemeslně výjimečný stůl z masivu, nebo poslední designová lahůdka. Vše v harmonii s ostatním zařízením. Do zasedací místnosti, která je určena jednak k setkávání pracovníků na poradách, jednak ke schůzkám s klienty, se hodí výraznější nábytek, designové židle a ani zde nezapomínejme na umělecká díla.

Místnosti může dominovat velký stůl, zajímavou alternativou však jsou menší stolky, které se dají využít jak k velkým mítinkům, tak i k odděleným jednáním, kterých se může účastnit hned několik skupin naráz. „Konferenční prostory nemusejí být tak sofistikované jako židle každého zaměstnance, nicméně právě těmto prostorům bychom měli věnovat náležitou pozornost. Mají přece reprezentovat,“ dodal Martin Novotný.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!