Kanceláře si konkurují nabídkou vzdělávání

24. června 2010 • 08:08
Součástí konkurenčního boje českých realitních kanceláří začíná být vedle široké nabídky služeb a výhodných cen také vzdělávání makléřů. V situaci, kdy u veřejnosti převládá nepříliš kladné hodnocení makléřské profese a prodeje dále váznou, se vzdělání realitních obchodníků stává konkurenční výhodou.

Shodli se na tom účastníci květnové konference o vzdělávání na realitním trhu. V České republice je podle různých údajů 35 až 40 tisíc vydaných živnostenských oprávnění na realitní činnost. „To je na velikost českého trhu prostě příliš,“ poznamenal výkonný ředitel Realitní kanceláře STING Michal Pitucha. Větší realitní sítě chtějí čelit malým zprostředkovatelům právě vzděláváním svých obchodníků. Vzdělávání realitních makléřů začíná být podle ředitele Českého institutu pro franchising Jaroslava Tamchyny na trhu konkurenční výhodou, ale i způsobem „vnitřní“ expanze realitních sítí. Vzdělávání makléřů bude podle něj způsobem zvyšování tržního podílu u firem v okamžiku, kdy už na trhu nebude dostatečný prostor pro další expanzi.

#####Uspěje pouze nabídka kvalitních makléřů

„V budoucnu nebudou vítězit jen realitní sítě či kanceláře, které mají nejširší nabídku nemovitost, ale ty, které mají kvalifikované makléře, a dokážou tak nemovitosti rychle a efektivně zobchodovat,“ uvedl Tamchyna. Zvláště velké sítě prý přecházejí z etapy růstu do fáze zdokonalování nebo se na tuto etapu připravují. Proto prý lze u řady sítí a kanceláří pozorovat tendenci zavádět systematické vzdělávání makléřů i manažerů. Vzdělávání šéfů poboček a makléřů považuje za nástroj růstu třeba manažer realitní sítě Next Reality Roman Záboj. Samostatnou realitní akademii založila v Česku tuzemská síť RE/MAX. Makléře vzdělává například v realitním právu nebo v informačních technologiích. Jejím cílem je také pomáhat makléřům získat certifikát ISO.

#####Pouze vzdělání nepomůže

Certifikaci ISO pro makléře zabezpečuje rovněž Asociace realitních kanceláří ČR, která pro obchodníky s nemovitostmi organizuje i vzdělávací kurzy. Tuzemská část sítě CENTURY 21 se ve vzdělávání svých obchodníků spojila s Vysokou školou ekonomickou v Praze. Interní vzdělávací středisko vybudovala Realitní kancelář STING, své pracovníky údajně vzdělávají také například sítě M&M reality holding nebo Tecnocasa. Ředitel realitní kanceláře AAABYTY. CZ Otakar Šmíd se ale domnívá, že samotné vzdělání pro práci makléře rozhodující není. Důležité je prý celkové vystupování a jednání makléře ve vztahu ke klientům.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!