Grafická podoba REALITU se líbí, obsah má drobné mezery

7. srpna 2009 • 09:09
Magazín REALIT prošel během posledních dvou let výraznou proměnou. Vedle vydavatele se změnily i grafická podoba a obsahové zaměření titulu. Proto jsme poměrně s napětím očekávali výsledky ankety zveřejněné v květnovém čísle našeho magazínu. Dopadly pro nás dobře, čtenáři hodnotí naši práci poměrně příznivě.

Poněkud překvapujícím zjištěním, které vyplynulo z výsledků ankety, je fakt, že REALIT čtou více ženy než muži. Poměr je ale celkem vyrovnaný (55 ku 45 procentům), naopak věk mezi 30 až 39 lety jasně dominuje (do této věkové skupiny náleží celkem 42 procent čtenářů REALITU). Vysokoškolské vzdělání většiny z nich (konkrétně 70 procent) rozhodně nepřekvapí. Z hlediska pracovního zařazení dominují mezi čtenáři majitelé či ředitelé společností působících zejména v Praze (celkem 35 procent). Většina dotázaných (52 procent) má náš magazín k dispozici na pracovišti, téměř 90 procent dotázaných čte REALIT pravidelně a 40 procent už minimálně jeden až tři roky.

Grafickou podobu REALITU hodnotí kladně 85 procent respondentů, inzerci pak 75 procent. Pouhých 20 procent čtenářů inzerci nesleduje. Pokud jde o obsahovou stránku našeho magazínu, tady bylo velmi spokojeno 45 procent dotázaných, 55 procent bylo sice spokojeno, ale vidí jisté mezery zejména například v textech informujících o situaci na realitních trzích v zahraničí a materiálech o legislativě ovlivňující realitní trh. Velmi kladně hodnotí čtenáři zejména cenové indexy pozemků a výběr hlavních témat. U našich čtenářů také bodují Kaleidoskop a články o architektuře. Nejdůležitějším zdrojem informací našich čtenářů jsou vedle REALITU ekonomické a realitní tituly, většina z nich čerpá informace také z internetu.

Dovolte mi, abych ještě jednou poděkoval za váš čas, který jste věnovali vyplnění dotazníků. Vaše snaha bude odměněna knihou z nakladatelství Mladá fronta.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!