EXPO REAL nabídne řešení, jak z krize ven | E15.cz

EXPO REAL nabídne řešení, jak z krize ven

18. září 2009 • 09:29
Na počátku října se v Mnichově otevřou brány dalšího ročníku mezinárodního veletrhu komerčních nemovitostí EXPO REAL 2009. Podle Eugena Egetenmeira, člena vedení společnosti Messe München, která je pořadatelem veletrhu, bude letošní ročník této akce jednoznačně ve znamení probíhající recese. Ta ale může být i velkou výzvou.

Jak se současná světová krize dotýká přípravy veletrhu EXPO REAL?

Veletrh EXPO REAL bude probíhat v šesti výstavních halách na ploše 64 tisíc metrů čtverečních, což je o jednu halu méně než loni. Jedná se však o stejnou plochu jako v roce 2007, ačkoli hospodářské prognózy byly spíše negativní. Nacházíme se v období recese, a to se odráží i na postoji vystavovatelů, kteří se snaží chovat co nejúsporněji, a proto požadují i menší plochu. Menší účast můžeme pozorovat obzvláště u zemí, jakými jsou Rusko či USA, tedy států, jichž se krize dotkla nejvíce.

A váš názor na současný vývoj trhu nemovitostí?

Na počátku roku byli odborní novináři a experti z oboru dotazováni, jaké jsou podle nich vyhlídky na trhu nemovitostí pro rok 2009. Tito lidé se domnívají, že pro trh nemovitostí bude i nadále typická stagnace, platební neschopnost, zmenšená likvidita a také snižování počtu zaměstnanců. Přesto jsou ale názoru, že se evropské země, obzvláště pak Německo, z krize rychle zotaví, a to zejména v oblasti nemovitostí nabízejících převážně kancelářské a obchodní prostory. Dobré vyhlídky mají podle odborníků také obytné nemovitosti a oblast logistiky.

Vychází EXPO REAL v této těžké hospodářské době vstříc svým zákazníkům?

Jsme zastánci transparentní politiky. To znamená, že neupřednostňujeme ani neznevýhodňujeme žádné vystavovatele. Cena za metr čtvereční se letos zvýšila přibližně o dvě procenta. Vystavovatelům nabízíme samozřejmě celou řadu výhod. Jako příklad mohu uvést bezplatný Shuttle-Service ke 120 hotelům, Meeting Center za výhodných podmínek, odborné konference s 200 přednáškami na vysoké úrovni, moderně vybavené B2B prostředí, velká propagace veletrhu po celé Evropě. Právě v oblasti PR a reklamy by zákazník neměl v dnešní době šetřit. Kromě toho nabízíme ve spolupráci s našimi světovými partnery určité společné koncepty, kde se sdružují země a regiony, a díky nimž tak mohou vystavovatelé i snížit své náklady.

Proč se účast na veletrhu EXPO REAL vyplatí?

EXPO REAL je – co do plochy a počtu účastníků – největším veletrhem nemovitostí v Evropě. Ten, kdo má s nemovitostmi co do činění, na tomto veletrhu v žádném případě nesmí chybět. Jeden let do Mnichova ušetří spoustu dalších služebních cest, neboť právě zde se po dobu tří dnů setkávají ti nejdůležitější z oboru.

Jakými tématy se budou zabývat konference konané v rámci letošního ročníku veletrhu?

Velkým tématem je samozřejmě krize. A cílem veletrhu EXPO REAL je hledat řešení, jak z krize ven. Větší pozornost chceme také věnovat tématu stability na trhu nemovitostí. Zabývat se budeme také tím, kam se v dnešní době vyplatí investovat, představíme mezinárodní trhy nemovitostí, jejich šance a využití.

Očekáváte tento rok úbytek návštěvníků?

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!