Dodavatel interiérů TECHO plánuje tržby 1,2 miliardy korun | E15.cz

Dodavatel interiérů TECHO plánuje tržby 1,2 miliardy korun

Skupina TECHO, zabývající se výrobou kancelářského nábytku a dodávkami interiérů pro veřejné a komerční budovy, zaznamenala v letošním prvním pololetí obrat 468 milionů korun, což je o tři procenta více než vloni. Výjimečně dobrý první půlrok firma zaznamenala na Slovensku, silnou pozici udržuje na východoevropských exportních trzích a v Africe.

Téměř polovina pololetního obratu firmy byla realizována na českém trhu; Slovensko se podílelo čtvrtinou, následuje Rumunsko s 10 procenty a východoevropské a africké trhy s celkovým podílem okolo šesti procent. Výrazné oživení prodeje firma zaznamenala v Gruzii, kde očekává další silný růst v druhé polovině roku. Také výrobní část TECHO, a.s., zabývající se zakázkovou produkcí kancelářského vybavení, vykazuje v meziročním srovnání lepší výsledky, když objem výroby vzrostl téměř o 30 procent. Největší nárůst výroby se však podle generálního ředitele Jiřího Kejvala čeká teprve ve čtvrtém kvartále, a to v souvislosti s plánovanými zakázkami pro klíčové klienty.

„Ačkoli se evropský trh s kancelářským nábytkem za poslední roky propadl o 35 procent, nám se podařilo udržet vysoké obraty z let 2007 a 2008, kdy byl trh s nábytkem na vrcholu. Pokud se nestane něco mimořádného, obrat celé skupiny TECHO letos překročí plánovanou částku 1,2 miliardy korun,“ říká Kejval a dodává: „Naším cílem pro tento rok je významně posílit finanční stabilitu celé skupiny TECHO, eliminovat úvěrovou zátěž a efektivněji využívat zásoby. V současné době také dokončujeme zkvalitnění našeho produktového portfolia.“ Rozhodující podíl na ekonomickém výsledku skupiny TECHO mají realizace pro klíčové zákazníky, a to především z bankovního a finančního sektoru. „Největší potenciál pro náš rozvoj vidím ve velkých nadnárodních společnostech, které vyžadují kompletní servis,“ nastiňuje budoucnost Kejval.

Dlouhodobě je TECHO úspěšné na zahraničních trzích, kam směřuje 75 procent nábytku, vyrobeného v pražském závodě. Co se týče exportního obchodu, největší oživení letos TECHO zaznamenalo ve střední Asii, v oblasti Středního Východu a v Africe.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!