Colliers International plánují návrat na výsluní | E15.cz

Colliers International plánují návrat na výsluní

5. srpna 2009 • 09:09
Česká pobočka mezinárodní poradenské společnosti Colliers International, která v posledních letech nezažívala příliš úspěšné období, chce ještě do konce roku výrazně posílit své postavení na domácím trhu.

PPřispět k tomu mají plány nového managing partnera Karla Stránského, který vidí v aktuální tržní situaci hned několik dosud nevyužitých příležitostí. Jednou z nich je například neposkytovat klientům pouhá data, ale skutečně relevantní informace, které jim pomohou v analýzách při důležitém rozhodování a při uzavírání kontraktů. Karel Stránský působí ve společnosti Colliers International už 13 let a na realitním trhu je známý především jako odborník na oblast průmyslových a logistických nemovitostí.

#####Orientace na střední firmy

Novou výzvu - stanout v čele pražské pobočky Colliers International - přijal mimo jiné také proto, že chtěl zkusit něco nového. „Značka Colliers v posledních letech ztrácela svou pozici zejména proto, že neměla štěstí na management, který by dokázal identifikovat a využít příležitostí na trhu. Jsem přesvědčen, že tady je příležitostí velmi mnoho, zvlášť v situaci, jaká je dnes,“ popisuje jeden z dalších důvodů Stránský. Podle jeho slov je velkou konkurenční výhodou společnosti, v jejímž čele stojí, především to, že nejde o žádnou korporátní skupinu, která by byla vázaná nějakou společnou firemní politikou. „My jsme prakticky skupina podnikatelů. Naši experti jsou nezávislí lidé, kteří si sami hledají svou pozici na trhu, sami jsou osobnostmi. To prakticky znamená, že jsme na stejné lodi jako naši zákazníci - když se nám nepodaří najít pro klienta vhodné řešení, prostě nedostaneme zaplaceno. Navíc můžeme velmi rychle reagovat na nové příležitosti, protože každý z makléřů je sám o sobě schopen rozhodovat,“ říká. Výhodou je prý také to, že se Colliers International orientuje na firmy, které jsou podobně zaměřené, tedy zejména na středně velké domácí i zahraniční společnosti, které jsou schopny se stejně rychle přizpůsobit, rozpoznat příležitosti na trhu a hlavně využít je.

#####Posílí především kancelářský sektor

Colliers International má v současné době čtyři hlavní produktové linie - vedle průmyslových a logistických nemovitostí je to investiční oddělení, oddělení oceňování a výzkum trhu. Nový ředitel si dal za jeden z hlavních cílů ještě do konce tohoto roku obnovit kancelářský segment, který v posledních několika letech výrazně strádal. „Osobně vidím prioritu v tom, aby v každém týmu byly osobnosti, které trh respektuje a které jsou schopny obchod přinést a zrealizovat. To je plán pro letošní rok,“ zdůraznil Karel Stránský. Od konkurenčních poradenských firem se chce odlišit zejména tím, že Colliers International nebude poskytovat jen prázdná data, ale chce zákazníky informovat o modelech, jak se bude trh vyvíjet, jak bude vypadat poptávka.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!