Část Bílé labutě se změní na hotel

14. dubna 2009 • 00:00
Z větší části obchodního domu Bílá labuť na Václavském náměstí v Praze by měl být tříhvězdičkový hotel s kapacitou 60 pokojů. Obchodní dům Bílá labuť v ulici Na Poříčí, který byl otevřen před 70 lety, pak čeká důkladná rekonstrukce, aby si v rostoucí konkurenci moderních nákupních center udržel zákazníky.

Oznámil to Alexander Podrabský, generální ředitel společnosti Transakta, která obchodní domy Bílá labuť vlastní. „Naším záměrem je vybudovat na Václavském náměstí tříhvězdičkový hotel pro klienty ze střední vrstvy. Již probíhá schvalovací řízení a pokud bude zdárně ukončeno, tak chceme v obchodním domě na Václavském náměstí začít stavět ještě letos,“ uvedl Alexander Podrabský, podle kterého by přestavba horní části tohoto obchodního domu na hotel měla být hotova v roce 2010. Transakta chce na hotel přebudovat nevyužité 1. až 4. patro obchodního domu Bílá labuť na Václavském náměstí. V jeho suterénu, přízemí a části 1. patra mají zůstat obchody, supermarket Albert a restaurace McDonald‘s. Obchodní dům Bílá labuť na Václavském náměstí nyní disponuje zhruba 3000 m2 prodejní plochy, přičemž pronajatý je pouze suterén, přízemí a část 1. patra. „Typické nájemné pro tento typ starších obchodních domů v centru Prahy se pohybuje v rozmezí od 40 do 50 eur za m2 a měsíc, ale mohlo by být mnohem vyšší, zejména v přízemí,“ řekl analytik Martin Kanters z poradenské společnosti DTZ.

#####Hotel dokáže lépe čelit konkurenci

#####Tradiční obchodní domy to mají těžké

Praha je prý ve srovnání se západoevropskými metropolemi výjimečná tím, že nová nákupní centra se staví i v jejím centru. „Úřady pustily nákupní centra až do středu Prahy, což vyvolalo chaos. Na západě to funguje tak, že v nákupních centrech na periferiích lidé pořizují týdenní nákupy a v obchodních domech v centru měst kupují luxusnější zboží,“ zmínil české specifikum Podrabský. Jednatel analytické společnosti Incoma Research Tomáš Drtina míní, že tradiční obchodní domy to ani v mezinárodním kontextu nemají v konkurenci nově budovaných nákupních center opravdu jednoduché. Bílá labuť má podle něj z pohledu nabídky co dohánět, protože její nynější koncept neodpovídá umístění v centru Prahy ani aktuálním trendům na trhu. Navíc v době, kdy i v centrální části hlavního města vyrůstají nové nákupní komplexy. „Bílé labuti by pomohl důkladný rozbor stavu a perspektiv její tržní situace a na něj navazující zásadní proměna konceptu ve směru k jasnější profilaci celého komplexu, úpravě složení nabídky obchodů a výraznému remodelingu,“ poznamenal Drtina. Obchodní dům Bílá labuť byl v ulici na Poříčí otevřen 18. března 1939. Až do roku 1975, kdy byly otevřeny domy Kotva a Máj, byl tento funkcionalistický palác ze skla a železobetonu největším a nejmodernějším obchodním domem v zemi.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!