Bártova superstrategie podle Kotziana zanedbává jih Moravy | E15.cz

Bártova superstrategie podle Kotziana zanedbává jih Moravy

Náměstek brněnského primátora Robert Kotzian (ODS) kritizoval takzvanou superstrategii ministra dopravy Víta Bárty (VV). Ministerstvo v ní naplánovalo rozvoj dopravní infrastruktury do roku 2025, podle Kotziana však ve srovnání s Prahou a středními Čechami má jít na jih Moravy málo peněz. Kotzianovi nejvíc vadí, že dokument nepočítá se stavbou části velkého městského okruhu v Brně-Žabovřeskách. Stavba se přitom připravuje 12 let.

Žabovřeská část okruhu má spojit mimoúrovňovou křižovatku Hlinky, dokončenou před čtyřmi lety, s budoucími tunely Dobrovského. Až budou hotové, stane se Žabovřeská se svými dvěma pruhy úzkým hrdlem mezi těmito dvěma částmi okruhu. „To opravdu bude úsek, který bude velmi chybět. Podotýkám, že má již územní rozhodnutí, má vyhodnocení vlivu na životní prostředí a lze předpokládat, že v letošním roce získá i stavební povolení,“ popsal náměstek. Do superstrategii se podle něj stavba nejspíš nedostala kvůli nákladům, které se prý úředníkům zdály vysoké. Odborníci je odhadli na 3,2 miliardy korun, zvyšuje je například přeložení tramvajové trati do skály pod Žlutý kopec. Dnes koleje vedou podél silnice, která se má rozšířit na jejich místo. Na druhou stranu je přemístit nelze kvůli toku řeky. Součástí stavby má být i most, který okruh překlene a umožní pěším přechod z Wilsonova lesa na Žabovřeské louky.

Vedení Brna si pro diskusi o superstrategii zvolilo tři priority, část velkého městského okruhu Žabovřeská je mezi nimi. Jako další označil Kotzian úsek velkého městského okruhu mezi Tomkovým náměstím a Rokytovou ulicí. I ten má letos získat stavební povolení. S ním superkoncepce počítá pro léta 2016 až 2018. Za 2,8 miliardy korun má na Tomkově náměstí vzniknout mimoúrovňová křižovatka, okruh má pak estakádou překlenout maloměřické nádraží a napojit se na Rokytovu ulici. V budoucnu by měl okruh odtud pokračovat tunelem pod sídlištěm Vinohrady. Za třetí prioritu náměstek označil přestavbu železničního uzlu, která obsahuje kontroverzní přesun nádraží. Kotzian oslovil brněnské poslance, aby do superkoncepce pomohli všechny tři záměry prosadit.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!