Volkswagen Golf GTI je zde, zatím mu říkají „studie“ | E15.cz

Volkswagen Golf GTI je zde, zatím mu říkají „studie“

Autorevue.cz, Jiří Duchoň

Automobilka Volkswagen si pro letošní pařížský autosalon připravila také premiéru konceptu, jenž naznačuje podobu budoucí generace tradičního sportovně laděného provedení modelu Golf GTI.

První snímky, které nyní máte před sebou, spatřily světlo světa pouze několik hodin před na dnešek plánovanou oficiální premiérou. Stejně jako v případě stávající generace modelu Volkswagen Golf GTI, také studie té budoucí má být velmi blízko sériovému provedení, což naznačuje již první pohled na tyto obrázky.

To znamená, že produkční provedení novinky, jež vychází z modelu Volkswagen Golf VII, se od tohoto konceptu bude lišit snad jen v detailech, přičemž se zahájením prodejů v Evropě se počítá již na jaře příštího roku. Na první pohled si všimneme typického vzoru masek chladiče mezi světly i v nárazníku s rudými linkami, pětipaprskových litých ráfků či dvojice ozdobných koncovek výfuků.

Za zmínku stojí také přepracovaný přední nárazník s černými dekorativními lištami nebo decentní spoiler nad zadním oknem. A tradicionalismus pokračuje také v interiéru vozu, jenž se vyznačuje sportovními sedadly se středy sedáků a opěráků čalouněnými látkou s tartanovým vzorem, leskle černými obklady palubní desky a dveří a rudým obšitím kožených potahů volantu a manžety voliče automatické převodovky.

Technické specifikace zatím zveřejněny nebyly, nicméně žádné převratné překvapení nás zřejmě nečeká. Proslýchá se, že Golf GTI VII bude poháněn zážehovým přeplňovaným čtyřválcem TSI s objemem 2,0 l, výkonem 220 koní (162 kW) a točivým momentem 350 Nm. Jen pro zajímavost: Ford Sierra Cosworth před více než dvaceti lety dosahoval ze stejného objemu stejného výkonu, ovšem točivého momentu o 60 Nm nižšího.

Točivý moment bude standardně přenášen na kola přední nápravy skrze šestistupňovou převodovku s manuálním řazením, za příplatek pak přes automatickou skříň DSG. Spekuluje se o nejvyšší rychlosti 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 s, ovšem na detaily si produkčního provedení si zřejmě ještě nějakou dobu počkáme.

Autor: Autorevue.cz, Jiří Duchoň
 

Hlavní zprávy

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!