Volkswagen CrossBlue Concept: sedmimístné SUV je venku | E15.cz

Volkswagen CrossBlue Concept: sedmimístné SUV je venku

15. ledna 2013 • 10:57
Automobilka Volkswagen dle předpovědí představila v Detroitu prototyp naznačující podobu nového velkého SUV, jež zřejmě největší odbyt zaznamená právě v USA.

O tom, že pro Detroit Volkswagen připravil studii velkého SUV se třemi řadami sedadel, jsme vás informovali již včera. Nyní již víme, že ponese jméno CrossBlue, a v jeho představení můžeme být konkrétnější. Poněkud překvapivě je třeba zdůraznit, že nový CrossBlue bude určen primárně pro trhy USA a Kanady a cenově se vměstná mezi menší Tiguan a dražší (!) Touareg s pouze pětimístnou konfigurací.

Dle tvrzení automobilky Volkswagen nový koncept stanul na moderní koncernové plošině VW MQB a o tom, že půjde opravdu o „kus auta“, svědčí i základní vnější rozměry jeho karoserie. Volkswagen CrossBlue Concept je totiž dlouhý 4 986 mm, široký 2 014 mm a vysoký 1 732 mm, takže je pravděpodobné, že sériové provedení bude na trhu bojovat s vozy třídy Ford Explorer.

Auto pro sedm, nikoli trpaslíků

Interiér studie na snímcích skrývá šestici rozměrných samostatných sedadel ve třech řadách, přičemž sériové provedení modelu Volkswagen CrossBlue má mít alternativně v prostřední řadě trojmístnou lavici, jež přepravní kapacitu navýší na výsledných sedm sedadel. Detoritská studie Volkswagen CrossBlue Concept je osazena hybridní pohonnou soustavou typu plug-in, jež by se v adaptované podobě měla objevit také v sérii.

Srdcem této soustavy je vznětový agregát TDI Clean Diesel s výkonem 190 koní (140 kW) doplněný dvojicí elektromotorů u náprav s výkonem 54 koní (40 kW) vpředu a 114 koní (84 kW) vzadu. Na spalovací motor navazuje dvouspojková převodovka DSG a pohon všech kol je pochopitelně řízen elektronicky.

Za připomenutí stojí, že podobnou pohonnou soustavou byl opatřen také prototyp Volkswagen Cross Coupe z roku 2011. Zatímco jeho původní provedení mělo na místě spalovací jednotky zážehový agregát, Cross Coupe dostal „diesel“ jen o několik měsíců později, když měl byl vystaven v Ženevě.

Zdroj: AutoRevue.cz

Autor: Jiří Duchoň
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!