V září klesl prodej aut o dvě procenta | E15.cz

V září klesl prodej aut o dvě procenta

V září klesl prodej aut o dvě procenta
ilustrační foto
• 
ZDROJ: Autorevue.cz

ČTK, sal

Prodej osobních aut v Česku od ledna do září meziročně stoupl o 1,4 procenta na 127 485 vozů. Vede Škoda Auto s podílem 30,4 procenta. Údaje dnes oznámil Svaz dovozců automobilů. V samotném září však prodej klesl o dvě procenta na 12 970 prodaných vozů. Zářijový výsledek tak nepotvrdil prázdninový trend, kdy v srpnu poptávka po nových vozech stoupla o téměř 17 procent.

„Dá se očekávat že na konci letošního roku bychom mohli docílit růstu o dvě procenta,“ uvedl tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl.

Jan Linhart, Partner, KPMG Česká republika se domnívá, že případný růst, nebo pokles bude velmi malý. „Největší nárůsty letos vykazuje ambiciózní Hyundai, který by díky nově uváděným modelům mohl v tomto trendu dále pokračovat, a to i přes určité zakolísání právě v září. Vysoké nárůsty vykazuje také Dacia a Volkswagen. Naopak se v letošním roce se nedaří Fiatu, značný pokles vykazuje také Toyota a Mazda,“ říká Linhart.

Škoda od ledna do září prodala 38 694 aut, následuje Volkswagen s odbytem 11 029 osobních vozů a třetí skončil Ford s 10 723 prodanými vozy. Nejprodávanější byla stále třída malých vozů, měla čtvrtinový podíl. V září se výrazně zvýšil zájem o vozy s naftovým motorem. Jejich celkový podíl za tři čtvrtletí byl téměř 40 procent. Zhruba 57 procent aut nakoupily firmy. Nejoblíbenější model byla Škoda Octavia (17 698), následují Fabia (11 857) a Ford Focus (3925).

Dovoz ojetých osobních aut se zvýšil o 2,2 procenta na 99 937 vozů. Podíl přestárlých vozů nad deset let byl stále zhruba třetinový.

Prodej lehkých užitkových aut se zvýšil téměř o 11 procent na 9199 vozů. První byl Ford s prodejem 1670 aut, druhý skončil Citroen s 1215 auty a třetí Fiat s 1054 vozy.

Prodej nákladních aut stoupl o 57 procent na 5656 vozů. První byl Mercedes Benz s 1109 prodanými vozidly, na dalších místech skončily značky MAN a DAF. Registrace nových autobusů se zvýšily o devět procent na 501 vozidel. Nejprodávanější byla tuzemská značka SOR.

Zájem o motocykly se naopak snížil o desetinu na 14 998 strojů. Vede značka Maxon před Hondou a Yamahou.

Autor: ČTK, sal
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!