Toyota Hilux 2.5 D-4D: mladší o pár let

Toyota Hilux je odolná, nezničitelná a nově má být také sportovně-užitková. Je to vůbec u takového auta možné?

 Toyota Hilux 2.5 D-4D
24.11.2011 8:24   |  

Jméno Hilux má v dnešní době zvuk. Japonský model si za svých bezmála 45 let působení na trhu vysloužil pověst nezničitelného automobilu, se kterým můžete dělat prakticky co chcete a který vám bude věrně sloužit celá desetiletí. Pravda, už to není takový doslova tank, jako tomu bylo u první generace, po které mimochodem sáhnul také Volkswagen a v licenci z ní udělal předchůdce Amaroka. Stále ovšem jde o kvalitní automobil, který snese i to nejtvrdší zacházení, což dokazují nejen naše zkušenosti, ale také hojné používání při různých polárních expedicích nebo třeba výlet k roztopené islandské sopce s tím divokým názvem.


Čtěte také: Toyota Verso Sky: panoramatické okno pro modelový rok 2012


Jenže život je plný paradoxů. To, co dělá tento automobil zajímavý a unikátní by mohlo být na škodu. Všeobecné trendy na trhu jdou tak trochu proti automobilům typu Toyoty Hilux. Ubývá lidí, kteří chtějí nebo potřebují jezdit v těžkém terénu a naopak přibývá zákazníků toužících po sportovně užitkových vozidlech. Kategorie SUV prakticky za pár let vyprodukovala takové množství modelů, různých podskupin, crossoverů a dalších kreací typu SUC, že to je téměř až neuvěřitelné. Terénních pick-upů se tenhle trend týká také. SUV jsou okoukaná, naopak pick-up, ten má styl.

Pokud chtějí automobilky zvýšit prodej, pak musí zareagovat. Například Ford už dříve nabídl Ranger v čistě stylovém provedení Wildtrak s efektními barvami, spoustou chromu, velkými koly a bohatou výbavou. Protichůdné požadavky komfortu, designu a stylu vs. odolnost a prostupnost terénem chytře vyřešil Volkswagen s modelem Amarok. Ten se nabízí v několika verzích, s možností volby systému pohonu všech kol nebo měkčí či tvrdší varianty zadních listových per.

Legendárnímu Hiluxu tak přibyl dost těžký soupeř a zdaleka nebude jediný, protože se na trh chystá nová generace Fordu Ranger, respektive Mazdy BT50 a zapomenout nesmíme ani na dvojici Chevrolet Colorado/Isuzu D-Max. Toyota to zkrátka nebude mít lehké. Zdaleka není vyloučeno, že by se také v tomto případě nebude opakovat situace kolem modelu Rav4. Ten sice prakticky stál u zrodu kategorie SUV a také svého času šel na dračku, jenže konkurence rostla, sílila, až nakonec Toyotu Rav4 úplně převálcovala.

Nový design, nová tvář

Hilux, jakkoliv je odolný a snese opravdu hodně, zrovna sportovně-užitkový pick-up to dříve nebýval. Aby oslovil nové zákazníky a zareagoval na novou konkurenci, musela automobilka přijít minimálně s faceliftem, což se také letos stalo. Hilux doznal řadu změn, které a jak už to tak chodí, začínají designem.

Je velmi zajímavé sledovat, jak se offroady, respektive terénní pickupy postupně změnily z hranatých krabic ve všelijak tvarované vozy. Asi nejdál se pustilo Mitsubishi se svým zaobleným L200 (ne příliš povedený SsangYong Actyon Sport necháme raději stranou). Hilux nevypadal špatně, ale nenabízel nic extra a navíc jeho vzhled citelně zestárnul.

Facelift přinesl především kompletně předělané vše, co se nachází před A-sloupek. Nový je nárazník, maska chladiče, světlomety a tak dále. Přiznám se, že jsem si na výsledek musel trochu zvykat, ale nakonec se mi začal docela líbit. Z některých úhlů připomíná větší Land Cruiser a určitě působí mnohem moderněji než doposud. Jisté nové detaily najdeme také na zbytku karoserie. Přepracovaná jsou zpětná zrcátka, třetí brzdové světlo se posunulo kvůli lepší viditelnosti výše, disky kol dostaly nový design a konečně paleta barev karoserie se rozrostla o dva nové přírůstky. Výsledek určitě splnil to, co splnit měl.

Závěrem této čísti bych si dovolil jednu malou poznámku. Doba je těžká a automobilky kvůli prodejním číslům musejí dělat všechno možné. Na trh se tak dostávají nové modely v dříve absolutně nemyslitelných verzích a v tiskových zprávách se objevují spojení skoro až absurdní. Konkrétně testovaný Hilux má údajně „sportovní“ nárazník, do interiéru si můžete pořídit sportovní sedadla a tak podobně. Je to trochu smutné, ale doba a trh si to prostě žádají. Bohužel.

Více na Autorevue.cz

Autor: Lukáš Dittrich, Autorevue.cz

Komentáře

Čtěte také

WhatsApp chce zabít SMS, umožní firmám posílat zprávy přímo uživatelům

WhatsApp chce zabít SMS, umožní firmám posílat zprávy přímo uživatelům

Když v roce 2014 Facebook za 22 miliard dolarů pohltil 50členný startup WhatsApp, byl to velký krok – aplikace už v té době byla celosvětově oblíbená a používalo jí přes půl… více

Mobilní web