Ohlédnutí za superluxusní značkou Maybach | E15.cz

Ohlédnutí za superluxusní značkou Maybach

1. prosince 2011 • 09:33
Maybach končí, oznámil suše šéf společnosti Daimler AG Dieter Zetsche. Ukončil tak trápení, které započalo v roce 2002. Tehdy značku superluxusních vozů stvořil Jürgen Schrempp, předchůdce současného nejvyššího představitele německé společnosti .

Odhaduje se, že do rozvoje Maybachu investoval Daimler více než jednu miliardu eur. Značka však přežila pouhých devět let. Nebylo divu. Od první chvíle vypadala na odpis. Nezvládla soupeření s konkurencí, která měla lepší koncept.

O rychle se blížícím konci svědčila i poslední čísla: loni Maybach udal pouhých 157 aut, zatímco Rolls-Royce zaznamenal rekordní prodeje. Jeho vozy si pořídilo 2711 nových zákazníků, prodeje stouply o 171 procent.

Automobilka Maybach do dvou let skončí

Tento postoj se ale netýkal Německa. Zde se luxusní limuzína prodávala vcelku dobře. Problém tkvěl v tom, že Maybach neoslovil zákazníky ve světě, na klíčových trzích v Americe a v Asii.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!