Nový model Tatry míří i na západoevropské trhy

8.8.2011 9:52   |  

Kopřivnická automobilka Tatra dnes na svém webu představila nový model s příznačným názvem Phoenix, který by měl značku přivést zpět k životu. Vůz vzešel ze spolupráce s nizozemskou automobilkou DAF.

S Phoenixem přichází odklon automobilky od vlastních vzduchem chlazených motorů, vůz budou pohánět výhradně motory Paccar z koncernu DAF. Od nového partnera si Tatra také vypůjčí kabiny řidiče. Převodovky dodá německý specialista ZF. „Primárně jde ale o vůz značky Tatra. Vývoj i výroba jsou naše. Od společnosti DAF nakupujeme některé komponenty,“ uvedl pro ČTK šéf marketingu společnosti Tatra Martin Najzr.

Svůj poslední vůz automobilka veřejně představí v nejbližších týdnech, v úvahu připadá buď brněnský strojírenský veletrh, nebo dny NATO v Ostravě.

Nový vůz míří především do terénu, tedy do stavebnictví, lesnictví a dalších průmyslových odvětví. Ve vstupu na nové trhy by automobilce měla pomoct dealerská síť DAFu. Nyní totiž kopřivnická automobilka nemá své zastoupení v celé západní Evropě, chybí jí například zastoupení v zemích Beneluxu, na Pyrenejském poloostrově či ve Skandinávii.


Tatra Phoenix bude k dispozici ve třech podvozkových variantách


Tatra Phoenix dosáhne elektronicky omezené rychlosti 85 km/h, přední nájezdový úhel dosahuje 35 stupňu, zadní pak 31 stupňů. Phoenix se v produkci automobilky kryje s modelem Terrno, který vychází z téměř třicet let starého typu 815. Kromě toho ještě výrobce nabízí menší vůz řady 810 a kapotový sklápěč Jamal.


Kabina Tatry převzatá od partnerského DAFu

Autor: bru

Komentáře

Čtěte také

Do Česka zamíří benzin E10. Starším vozům může poškodit motor

Do Česka zamíří benzin E10. Starším vozům může poškodit motor

Na českých čerpacích stanicích se namísto Naturalu 95 začne prodávat benzin E10. Vyžádá si to evropská legislativa. Zvýšením podílu biosložky z původních maximálně pěti procent na… více

Mobilní web