Nejcennější automobilovou značkou světa je Toyota | E15.cz

Nejcennější automobilovou značkou světa je Toyota

Nejcennější automobilovou značkou světa je Toyota
ilustrační foto
• 
ZDROJ: reuters
Společnost Interbrand uveřejnila výsledky svého průzkumu a z nich vyplynulo, že nejcennější značkou světa zůstává nadále Coca-Cola. Druhá příčka patří značce IBM a třetí Microsoftu. Nejvyšší růst hodnoty zaznamenala Apple, která se díky tomu dostala do první desítky nejhodnotnějších značek. Technologické značky vévodí první desítce žebříčku a jsou mezi nimi pouze značky ze Spojených států.

Za zahraničí je na žebříčku nejvýše japonská Toyota na 11. pozici, zároveň je to první automobilová značka v žebříčku. Za ní následuje další značka aut Mercedes.

Seznamu 100 značek dominují značky ze Spojených států, kterých je celkem 49. Z Evropy je v žebříčku 38 značek, a to z Německa, Francie, Švýcarska, Itálie, Británie, Švédska, Nizozemska, Finska a Španělska. Zbývající značky jsou z Japonska, Koreje, Kanady a po jedné z Mexika a Tchaj-wanu.

Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí.

Pořadí deseti nejcennějších světových značek

Pořadí Značka Hodnota značky
(v miliardách dolarů)
1. Coca-Cola 71,861
2. IBM 69,905
3. Microsoft 59,087
4. Google 55,317
5. GE 42,808
6. McDonald's 35,593
7. Intel 35,217
8. Apple 33,492
9. Disney 29,018
10. HP 28,479
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!