Ford Flex 2013: nová tvář a vylepšený motor V6 | E15.cz

Ford Flex 2013: nová tvář a vylepšený motor V6

9. listopadu 2011 • 09:19
Automobilka Ford přichází s modelem Flex vylepšeným pro příští modelový rok. V USA mu neříkají 2012, ale 2013.

Američané, na rozdíl od ostatních světových regionů, označují verze svých nových vozů vždy o další rok dopředu. Zatímco takový čerstvě vylepšený Nissan GT-R vstoupí do prodejů v Evropě nebo Japonsku jako model 2012, v USA to bude model 2013. Ale zpět k Fordu Flex, který i přes své specifické přednosti a neotřelý vzhled není zatím pro Ford žádným velkým úspěchem.

FMC však Flexu dává další šanci modernizovanou verzí, která se má oficiálně představit na blížícím se autosalonu v Los Angeles. Zvenčí si všimneme především nové masky chladiče s dominující středovou příčkou a upravených svítilen. Změn doznal také přední nárazník, z masky pak zmizelo logo fordu, které bylo nahrazeno velkým nápisem Flex na hraně kapoty.

Soupis úprav karoserie je dále doplněn standardní instalací dvojice koncovek výfuku a novými barevnými odstíny lakování a vzory litých ráfků. Interiér Flexu 2013 dostal přepracovanou palubní desku s párem monitorů 4,2“ v přístrojovém štítě, nejnovější generaci soustavy MyFord, osmipalcový dotykový monitor na středové konzoli, nový volant a jiné obkladové a čalounické materiály.

Ve výbavě tohoto sedmimístného crossover nově najdeme nafukovací bezpečnostní pásy na zadních sedadlech, adaptivní tempomat ACC s radarem nebo hlídání mrtvého úhlu zrcátek. Další novinkou je zavedení příplatkové sady Appearance Package s dvoutónovým lakováním, dvacetipalcovými ráfky, koženým čalouněním a řadou drobností v interiéru včetně speciálních obkladů dveří.

Změny najdeme také na technice, ovšem paradoxně progresivní jednotka 3,5 l EcoBoost zůstává v nabídce ve své stávající podobě, takže dává 355 koní (261 kW) a 474 Nm. Namísto ní se vylepšení dočkal konvenční, atmosféricky plněný zážehový šestiválec 3,5 l s nepřímým vstřikováním, který obdržel především plně proměnné časování všech ventilů Ti-VCT. Nyní dosahuje výkonu 285 koní (210 kW) a točivého momentu 345 Nm, což je o 23 koní, resp. o 18 Nm více než dosud.

Autorevue.cz

Autor: Autorevue.cz, Jiří Duchoň
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!