Autosalon ve Frankfurtu: Optimismus, novinky a neuvěřitelně vysoké dívky | E15.cz

Autosalon ve Frankfurtu: Optimismus, novinky a neuvěřitelně vysoké dívky

Autosalon ve Frankfurtu: Optimismus, novinky a neuvěřitelně vysoké dívky
Dvaadvacetiletá studentka Julie je z Frankfurtu, měří téměř dva metry
• 
ZDROJ: E15, Jaroslav Matějka

Jaroslav Matějka

Tolik dlouhých krasavic pohromadě jsem snad ještě neviděl. Jako se autosalon v Paříži loni oděl do bílé, nebylo snad auto, které by se nepyšnilo panenskou bělobou, tak ve Frankfurtu nad Mohanem si daly dostaveníčko všechny vysokánské dívky země německé. Ta ve stánku Škody se jmenovala Julie, byla studentka a měřila téměř dva metry. Fotografoval jsem ji z podhledu a na vysokých podpatcích byla opravdu kosmická. Ke všední fabii, u níž stála, přitahovala nečekaně velkou pozornost.

A o to tady jde všem – přitáhnout pozornost, zaujmout. Proto tentokrát přijeli všichni. Na minulém frankfurtském autosalonu chyběly kvůli krizi japonské značky Mitsubishi a Honda, americký Chevrolet a Cadillac, korejský SsangYong – to už se nyní neopakovalo. Poprvé se tu objevil i čínský Changan a Infiniti.

Ze všech automobilek zde očividně čiší optimismus. Možná až nemístný. Snad nejvíce jsem si toho všiml v předvečer autosalonu na večeru Volkswagen Group. Úsměvy, silná slova. Prodeje tento rok nebývale rostou, automobilkám – hlavně německým – se daří. Ale na několika tiskových konferencích zde již zaznělo, že to nemůže trvat věčně…

Autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem se koná každý lichý rok, střídá se s Paříží, a i letos obhájil svůj primát. Stále roste, je to pořád největší přehlídka automobilů světa. Za vše hovoří tato čísla: šedesátý čtvrtý ročník přitáhl téměř 900 vystavovatelů (v roce 2009 jich bylo 781) a pořadatelé očekávají více než 900 tisíc návštěvníků.

Land Rover DC100Land Rover DC100Autor: E15, Jaroslav Matějka
Koncept DC100 nadchl všechny dobrodružné povahy. Takto by totiž mohl vypadat v roce 2015 nový Land Rover Defender. Hrdě se hlásí k odkazu prvního Defenderu z roku 1948 a v něčem se mu i podobá, třeba v první řadě jsou tři sedadla.

Mini CoupeMini CoupeAutor: E15, Jaroslav Matějka
Mini Coupé je vůbec prvním dvousedadlovým vozem, jenž nabízíproslulá britská značka. Přitahuje hlavně mladé, pro něž je určen, sportovně zaměřené lidi. Autoje dostupné ve verzích Cooper, Cooper S, Cooper Works a Cooper SD. Základní provedení MiniCooper Coupé dosahuje výkonu 122 koní (90 kW), nejsilnější varianta má výkon 211 koní. Hlavnípředností tohoto vozu jsou jeho dynamické vlastnosti – je nižší oproti hatchbacku o 29 mm a mánižší odpor vzduchu. Lehce v šoku jsem byl při pohledu do „bezedného“ zavazadlového prostoru, je totiž o 20 litrů větší než u čtyřsedadlového modelu Clubman. V Evropě se Coupé začneprodávat v říjnu a základní cena bude 21 200 eur, tedy o dva tisíce eur vyšší než u hatchbacku.

Volkswagen Up!Volkswagen Up!Autor: E15, Jaroslav Matějka
S tímhle 3540 mm dlouhým, 1640 mm širokým a 1480 mm vysokým autíčkem se pojí velká očekávání. Up! by se měl stát již brzy nejprodávanějším modelem Volkswagenu. V přeplněném segmentu nejmenších aut podle představitelů automobilky zaujme hlavně „moderním, pragmatickým designem“ a tím, jak je bezpečný. Na předních sedadlech jsem se cítil prima, o zadních raději hovořit nebudu, abych nepokazil sváteční náladu, která se tady v Německu kolem malého auta rozhostila. Up! je první vozidlo nové řady. Během příštích let bude představena celá paleta nových modelů, jež bude mít označení New Small Family – od kupé až po minivan. Škoda a Seat již brzy představí sesterské modely. A informace pro ženy, do zavazadlového prostoru se vejde poměrně dost tašek s nákupy, má objem 251 litrů. Pokud se zadní sedadla sklopí, naroste na 951 litrů.

Bentley Continental GTCBentley Continental GTCAutor: E15, Jaroslav Matějka
Druhá generace Bentley Continental GTC působí už na první pohled hodně sebevědomým dojmem. Je to možná dáno i tím, že vypadá oproti svému předchůdci mnohem „svalnatěji“. Je určeno pro čtyři cestující. Na rozdíl od vozu Up!, kde jsem se zdržel komentáře o zadních sedadlech, tady bych si dovolil velkou pochvalu. Vzadu můžete sedět v podstatě s nataženýma nohama a při jízdě se nechat doslova rozmazlovat nejrůznějšími „vychytávkami“. Zmíním jen jednu – v sedadle zabudované vyhřívání krku a ramen. Otevřený pohodlný vůz je také ďábelsky rychlý – z nuly na sto zrychluje za 4,8 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 314 km/h.

Více aktualit z autosalonu na Autorevue.cz

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!